محدودیت های کرونایی جدید در وضعیت نارنجی تهران
نوشته شده توسط : gheirati

در پی اعلام وضعیت نارنجی تهران وزارت بهداشت طی مصوبه ای از اعمال محدودیت های جدید برای مقابله با ویروس کرونا خبر داد.

ایرج حریرچی با توجه به افزایش شمار مراجعه کنندگان و بستری شدگان در بیمارستان های تهران طی روز های اخیر وضعیت تهران را بسیار نگران کننده توصیف کرد.

همچنین معاون درمان ستاد مقابله با کرونا در استان تهران در این خصوص بیان کرد: اکنون اگر بخواهیم تاثیرات سفر های نوروزی به روند شیوع ویروس بپردازیم، باید حدود 10 روز دیگر صبر کنیم. چیزی که در حال حاضر مهم است، این است که موج چهارم کرونا به تهران رسیده است.

وزارت بهداشت ایران در خصوص رعایت دستورالعمل های بهداشتی در ایران گفت: رعایت پروتکل های بهداشتی در ایران حدود 56 درصد با کاهش رو به رو بوده است. این امر نیز باعث افزایش مبتلایان و افزایش شهرهای قرمز و نارنجی شده است. در حال حاضر بر اساس آمار بدست آمده، تعداد 67 شهر در ایران در وضعیت نارنجی و قرمز قرار گرفته اند که به طور کلی 30 درصد از جمعیت کل کشور را شامل شده است.

محدودیت های اعمال شده در شهر تهران

به همین دلیل محدودیت های جدیدی را اعمال کردند تا بتوانند این وضعیت را کنترل کنند. برخی از این محدودیت ها عبارتند از:

  • مسافرانی که در تهران وجود دارند و دارای پلاک غیر بومی می باشند، تنها از زمان اعلام وضعیت نارنجی این شهر به مدت 72 ساعت وقت دارند که تهران را ترک کنند.
  • ادارات ضروری در شهر تهران نیز باید تعداد یک سوم از کارمندان خود را کاهش دهند. همچنین اداراتی که سایر خدمات را ارائه می دهند، باید از نصف کارکنان خود به صورت حضوری استفاده کنند.
  • مشاغل تجاری و بازرگانی نیز به مدت دو هفته تعطیل می باشند.
  • کلیه مدارس، دانشگاه ها، حوزه های علمیه، نماز جمعه، نماز جماعت و مراسمات مذهبی در زمانی که این شهر دارای وضعیت نارنجی باشد، لغو شده اند.

آمار مبتلایان و جان باختگان کرونا تا امروز 15 فروردین

با توجه به آمار امروز 15 فروردین ماه 1400، حدود 11 هزار و 680 بیمار کرونایی جدید شناسایی شده است که از این تعداد حدود یک هزا رو 572 نفر بستری شده اند. همچنین تعداد 161 یک نفر از آن ها جان خود را ازدست داده اند. مجموع بیماران کرونایی در کشور به یک میلیون و 932 هزار و 74 نفر رسیده است.  





:: برچسب‌ها: کرونا , محدودیت های جدید کرونایی در تهران , ستاد ملی مبارزه با کرونا , وضعیت نارنجی تهران ,
:: بازدید از این مطلب : 16
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 15 فروردين 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: